Focus is noodzaak Een organisatie kan alleen marktleider zijn als hij keuzes maakt, zowel in zijn producten, de manier waarop hij ze aanbiedt, de prijsstelling en zijn gewenste imago. Bij deze keuzes kiest u ook voor uw klantengroep.
Ken uw klant Kwaliteit is wat uw klant ervaart en waardeert. Weet u wat uw klanten belangrijk vinden en wat uw unieke waarden zijn naar uw klant? Om marktleider te blijven moet u telkens nieuwe toegevoegde waarde aan uw klanten blijven bieden.
Stuur uw medewerkers Al uw medewerkers leveren kwaliteit, maar leveren ze wel de gewenste kwaliteit? Waar rekent u uw medewerkers op af: efficiency, flexibiliteit of creativiteit?
Handel vanuit een Obsessie De focus wordt als een obsessie herkend en erkend in de organisatie. De organisatiecultuur, leiderschapsstijl, de benodigde mensen, de wijze van belonen en straffen. Alles wordt bepaald door de keuzen die gemaakt zijn. Alle medewerkers kennen de strategie en voeren deze uit.
Communiceer uw focus Uw keuze, uw focus en waardebod, komt in al uw externe uitingen zoals website en offertes duidelijk tot uiting. Ook de interne communicatie is van wezenlijk belang. Het werken volgens de focus vraagt vaak een gedegen plan van aanpak om het veranderingstraject te structuren.
Terug
|